Våfflor våfflor våfflor ♥

Ett bra och enkelt recept på riktigt typiska, svenska våfflor. Frasiga och goda, varje gång.
Du behöver
125 g smör eller margarin
2 dl gräddmjölk*(helst gammaldags ekologisk mjölk)
4 dl vetemjöl
2 ägg
1 tsk bakpulver
2 dl iskallt vatten
Gör så här
Smält matfettet och låt det svalna. Vispa samman mjölk, mjöl, ägg och bakpulver till en slät smet. Rör i det smälta smöret och vattnet. Hetta upp våffeljärnet. Grädda.

Nu kör vi på förfullt här, nu har jag ett mycket bra tips som går snabbt och enkelt och i detta fallet ville jag ha något mättande efter en handbolls träning och då valde jag våfflor receptet finns nedan.

Nu blir de att packa till cupen väskor ska fyllas och check lista ska prickas av.

Nu bär de snart av till allingsås, så himla gött är de

Men nu måste jag verkligen fortsätta med packningen.

 

Ett bra och enkelt recept på riktigt typiska, svenska våfflor. Frasiga och goda, varje gång.

Du behöver


125 g smör eller margarin
2 dl gräddmjölk*(helst gammaldags ekologisk mjölk)
4 dl vetemjöl
2 ägg
1 tsk bakpulver
2 dl iskallt vatten

Gör så här
Smält matfettet och låt det svalna. Vispa samman mjölk, mjöl, ägg och bakpulver till en slät smet. Rör i det smälta smöret och vattnet. Hetta upp våffeljärnet. Grädda, sen efter gräddning har du många dofftande goda våfflor.
Testa själv!
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0